Welcome to PlagueFest.com! Log in or Sign up to interact with the Plague Fest community.
  1. Welcome Guest! to interact with the community and gain access to all the site's features.

Alien Swarm

Discussion in Gaming started by Milkman, Jul 20, 2010

  1. Jun 29, 2008
    Since no one's made a thread about it, I love this game. It's free and it's awesome and gives a free TF2 hat. There's only 1 campaign for now, but the one out is pretty epic. Definitely worth the download imo.
  2. Jun 4, 2006
    related reminder that we need image scaling... it works when you preview but not post??

    was playing with josh earlier, it's alright. some shit didn't work for me for some reason, he kept saying HIT 1 USE THE MED SHIT ON URSELF and i was like ITS NOT WORKING!! and he was liek PRESS 1!!!! and i was like NOT WORKING OMG!!!!! and he was like PRESS 1 USE IT ON YOURSELF!!!!!! and i was like IM HITTING ONE IT'S NOT WORKING!!!!!! and he was like YOU HAVE IT, PRESS 1 AND USE IT! and i was like I DONO! and then we moved on and won.
  3. Mar 16, 2008
    don't ask me about the scaling... I have no idea...
  4. Jan 5, 2007
    Confirming that Haplo, Kyle, and Josh all suck at Alien Swarm. :tongue:
  5. Apr 4, 2009
    Confirming that Reaper left the game before we won the campaign cuz hes newb. :teehee:
  6. Jun 29, 2008
    just beat the game on insane, sigh. it's bugged and only gives you credit if you're alive. so none of us got the 7/7. we're all at 5/7 or 6/7.

    at least i think it's a bug, cause i have normal campaign finished and i was dead at the end of at least 2 of the missions.
  7. Jul 14, 2010
    looks awesome ill install it and now try it :smile:
  8. Jul 14, 2008
    Its a great game. More missions would be awesome or vs mode :grin:
  9. Jan 5, 2007
    The SDK is free so people have already been working on custom campaigns for it. People have already found 'unfinished' survival type games in the files, so we should see some interesting maps soon. You can also create basic maps using the tilegen.

    1. Start Alien Swarm
    2. Input "sv_cheats 1" in to the console
    3. Input "asw_tilegen" in to the console
    4. ???
    5. Profit!

    It's really pretty easy to use the tilegen too. Can set up a map using that, then open it up in the AS SDK and add in finishing touches with Hammer.
  10. Jul 14, 2008
    I wonder if the developers are gonna add more campaigns and stuff or if its up to the community to do it. =P
  11. Jul 19, 2010
    I'm sure they will. It was a alright game. Not a fan of the over the top shooting though.
  12. Jun 4, 2006
    Not a fan of over top shooting aye?

    asw_hide_marine 1
    asw_controls 0

    go go go
  13. Jul 14, 2008
    the models in first person view must suck >.<
  14. Jun 4, 2006
    They're actually not bad, I find firstperson a bit more challenge, of course. The only thing that sucks really is when you roll, and not having a sky/ceiling.