Welcome to PlagueFest.com! Log in or Sign up to interact with the Plague Fest community.
  1. Welcome Guest! to interact with the community and gain access to all the site's features.


Discussion in Mapping Discussion started by Sushi-X, Jul 28, 2008

  1. Jul 1, 2008
    Well it's a new map I have been working on for a while, now why I decided to make one I will never know because they only thing that I have gotten out of it so far is high blood pressure and a headache...


    I am gonna set up a poll to where you can decide if you want it to be an escape map or a fight for survival map.

    I will upload some SS asap.

    If you don't like it... ok it's my first map but I have worked with hammer before.

    And if you know how to make a decent f****** skybox PLEASE explain this difficult concept to me >.>

    Also this map will not have any cade material... believe me you wont need it the map is huge and while it is zombied sided with the dark narrow walkways... the humans have a fortress to fall back too =D

    And if you just gonna post about how bad the map looks, or how little I have done please feel free to kiss my ass because I already said it's not finished and it's my first map.

    But positive criticism is encouraged =)

    [pF] SushiX0: Well we came... we saw... I threw up and mike crapped his pants... and we still don't know why...
  2. Mar 16, 2008
    ill make the skybox if you want, it is rather easy to do once you have done it once
  3. Jan 1, 2008
    this is how i do my sky boxes.

    1. make a brush and type in the filter "sky tool"
    2. select the big sky box. not the little one.
    3. make a hole box of sky.
    4. then go map/map properties/skybox texture name.
    5. in the bar it should say " sky_day01_01 ", delete this, then but in the bar, Train for a nice sky blue with clouded sky :grin:.
  4. Jul 1, 2008
    Thanks for the help with the sky, it was just gonna be a black block that had some slight depth, it diddnt look too bad... at first...

    And I think that this map is gonna not have many things to cade with... but idk everyone wants to cade sooo bad but I can't figure out how to get those damn soda machines and couches... it's probably in prefabs >.>
  5. Jul 1, 2008
    Ok here are some screen shots...

    Attached Files:

  6. May 25, 2008
    Damn you use a low resolution. Looks cool though.
  7. Jul 1, 2008
    Yeah I know I do, but thats what I get for trying a Toshiba Laptop with Vista >.>